Gyakran ismételt kérdések

0001.01.01

 

Általános kérdések

Miért kötelező e-számlára áttérnem?

Jogszabály alapján 2025. július 1-jétől a papíralapú számla helyett az MVM csak e-számlát állíthat ki a nem lakossági szerződéssel rendelkező felhasználási helyek fogyasztásáról

  • a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet 2025. január 1. napján hatályba lépő új 21/B. § (1a) bekezdése és a
  • földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 19/2009. (I. 30.) Korm. rendelet 2025. január 1. napján hatályba lépő új 115/E. § (1a) bekezdése miatt.

Kire vonatkozik a rendelet?

A rendelet alapján az egyetemes szolgáltató és az elosztó a nem lakossági felhasználó részére kizárólag elektronikus számlát állíthat ki, emiatt a nem lakossági felhasználóknak elektronikus számlázásra kell váltaniuk.

Kiket érint a változás?

  • földgáz- és villamosenergia-szerződéssel és/vagy
  • hálózathasználati szerződéssel rendelkező
  • egyéni és társas vállalkozásokat,
  • egyéb szervezeteket, és
  • olyan magánszemélyeket, akik adószámmal rendelkeznek.

Milyen teendőim vannak?

  • Ha jelenleg e-számlát kap, nincs teendője, viszont fontos tudni, hogy a jövőben sem térhet már át papírszámlára.
  • Ha jelenleg nem e-számlát kap, és kapott az MVM Nexttől névre szóló tájékoztatót az e-számlára átállással kapcsolatban, akkor az mvmnext.hu/Eszamla weboldalon tudja megadni az elektronikus számlakiállításhoz szükséges adatokat.
  • Az MVM Next online ügyfélszolgálatán vagy az MVM Next applikációban könnyen és gyorsan válthat e-számlára. Fontos, hogy belépéskor a nyitóoldalon az „Ügyfélkapuval lépek be”, regisztráláskor pedig a „Nem lakossági ügyfél” lehetőséget válassza.

 

Számla kiállítására vonatkozó kérdések

Beállíthatom akár már most az e-számlát?

Igen, már most lehetősége van áttérni környezetbarát, kényelmes e-számlára. Legegyszerűbben és legkényelmesebben az online ügyfélszolgálaton vagy az MVM Next appban teheti meg, hiszen ott már számos adata rögzítve van.

Kizárólag abban az esetben, ha kapott névre szóló levelet az MVM Nexttől, amelyben tájékoztatást és egy kódot küldtünk Önnek, az mvmnext.hu/Eszamla oldalon is lehetősége van e-számla-igényét leadni.

Hogyan kell kezelni az elektronikusan kiállított számlákat? Van ezzel külön teendőm?

Az elektronikusan kiállított számla formátuma nem változik, a jelenleg is alkalmazható és a jogszabályi követelményeknek megfelelő számlakép alapján készül. Ezek a számlák ugyanakkor kizárólag elektronikus formában hitelesek (időbélyegzővel és elektronikus aláírással vannak ellátva), digitális megőrzésükről az érintett ügyfélnek kell gondoskodnia. A számlák adminisztratív és könyvelési célra kinyomtatva is felhasználhatók.

Továbbra is papíralapon szeretném megkapni a számláimat. Van erre bármilyen lehetőségem?

Ezt a jogszabály nem engedi. 2025. július 1-jét követően kizárólag elektronikus számlát állíthatnak ki az egyetemes szolgáltatók és a hálózati elosztói engedélyesek a nem lakossági ügyfelek számára.

 

Elektronikus számlával kapcsolatos kérdések

Hol tudok elektronikus számlára váltani?

Az MVM Next online ügyfélszolgálatán vagy az MVM Next applikációban minden regisztrált ügyfél válthat e-számlára. Fontos, hogy az Online ügyfélszolgálat felületén belépéskor az „Ügyfélkapuval lépek be”, regisztráláskor pedig a „Nem lakossági ügyfél” lehetőséget válassza.

Kizárólag abban az esetben, ha kapott névre szóló levelet az MVM Nexttől, amelyben tájékoztatást és egy kódot küldtünk Önnek, az mvmnext.hu/Eszamla oldalon is lehetősége van e-számla-igényét leadni.

 

Adatbekérő felületre vonatkozó kérdések

Meddig frissíthetem az adataimat?

Kérjük, hogy legkésőbb 2025. június 30-ig adja meg e-mail-címét, hogy számlázási rendszereinkbe rögzíthessük, és júliustól biztosan megkapja e-számláját.

Hogyan tudok belépni az mvmnext.hu/Eszamla oldalon lévő online adatbekérő űrlapra?

  • Ha vállalkozása rendelkezik adószámmal, akkor az MVM Next tájékoztató levelében küldött 4 számjegyű PIN-kódot és adószáma első 8 számjegyét megadva tud belépni.
  • Ha vállalkozása nem rendelkezik adószámmal az MVM Nexttől kapott levél szerint, akkor a levélben szereplő 5 számjegyű azonosító és az online adatbekérőben kért további azonosítók megadásával, amelyeket villany- és /vagy gázszámláján talál.

Megadhatok több e-mail-címet az egyes felhasználási helyeimre?

Akkor adható meg több e-mail-cím a felhasználási helyekhez, ha eltérő a számlákon szereplő szerződéses folyószámlaszámuk.

Hol tudom az e-számla beállításához megadni az adataimat?

Ha kapott az MVM Nexttől tájékoztatót az e-számlára átállásról, akkor az mvmnext.hu/Eszamla weboldalon, ahol a belépéshez meg kell adni a levélben szereplő azonosító kódot.
Minden ügyfelünknek az Ügyfélszolgálatunkon könnyen és gyorsan lehet e-számlára váltani. De legegyszerűbb és legkényelmesebb az MVM Next online ügyfélszolgálatán vagy appjában.

Mit tehetek, ha nem látom az összes felhasználási helyemet?

Ha van olyan egyetemes szolgáltatási szerződéssel rendelkező felhasználási helye, ahova még papírszámlát kap, de a megadott azonosítók alapján nem találja az mvmnext.hu/Eszamla oldalon, kérjük, keressen minket a 06 1 9999 650-es telefonszámon.