A weboldalon cookie fájlokat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A weboldal böngészésével hozzájárul a cookie-k használatához.

Nem lakossági ügyfelekre vonatkozó ki- és visszakapcsolási eljárás

Ügyfeleink részére számlát küldünk a villamosenergia-szolgáltatásért fizetendő összegről. A fizetendő összeget a számla fizetési határidejéig kell rendezni. 
Kérjük, hogy a fizetési határidőre fokozottan figyeljen, mert a késedelmes napok után késedelmi kamatot számolunk fel, illetve fizetési értesítők kiküldése esetén annak költségét, valamint nem lakossági felhasználók esetén behajtási költségátalányt is felszámíthatunk. 
(Az aktuális külön díjakat ide kattintva találja.)

Késedelmes fizetés esetén az MVM Next a lejárt esedékességű követelésről első alkalommal fizetési felszólítót küld normál postai küldeményként, majd tértivevényes fizetési felszólítólevelet. 

A nem lakossági felhasználó esetében az MVM Next hatályos Üzletszabályzatában foglaltak szerint 30 napot meghaladó tartozás esetén kezdeményezhetjük a kikapcsolást.

Az elmaradás kiegyenlítése az alábbi módokon történhet:

  • egyedi átutalással (az aktuális havi számlán szereplő bankszámlaszámra);
  • online ügyfélszolgálatunkon vagy mobilapplikációnkon bankkártyás fizetéssel;
  • személyes ügyfélszolgálati irodán bankkártyával.

Amennyiben a hátralék kiegyenlítése a felszólításokat követően sem történik meg, az MVM Next megrendeli az áramszolgáltatás kikapcsolását a felhasználási hely szerint illetékes áramhálózati elosztónál.
A villamosenergia-ellátásból történő kikapcsolás a mindenkor hatályos, a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény (VET), valamint a törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet (Vhr.) előírásai alapján történik.

Fontos tudni, hogy az áramhálózati elosztó kikapcsolást végző munkatársai nem fogadhatják el a tartozás összegét a helyszínen, és nincs jogosultságuk felülbírálni a kikapcsolás megalapozottságát, valamint nincs lehetőségük a kikapcsolás folyamatát leállítani. 
A kikapcsolás folyamatának leállítására vonatkozó kérést a helyszíni munkavégzéskor már telefonon keresztül sem tudjuk fogadni. 
 

Mit tegyek, hogy ne kerüljek kikapcsolásközeli helyzetbe?

  • A legfontosabb, hogy időben, a számlán feltüntetett fizetési határidőig rendezze tartozását. A fizetési határidőt a számla első oldalán lévő színes boxban találja meg.
  • Banki átutalás esetén a Közlemény rovatban feltétlenül tüntesse fel a számla sorszámát vagy sorszámait.
  • Amennyiben azt tapasztalja, hogy fogyasztása jelentősen alacsonyabb, mint a részszámlákon kiszámlázott összeg, akkor módosítsa a részszámlában elszámolt villamosenergia mennyiségét önállóan online ügyfélszolgálatunkon vagy az MVM Next applikációban. 

Telefonos vagy személyes ügyfélszolgálatunkon munkatársaink is állnak rendelkezésükre.

Tudnivalók a visszakapcsolásról

A ki- és visszakapcsolásra vonatkozó részletes szabályokat üzletszabályzatunk tartalmazza.

A visszakapcsoláshoz szükséges teendők

Határidőn túli befizetés esetén – vagyis amennyiben a befizetett összeg nem érkezik meg a megadott határidőre a szerződéses folyószámlájára – sor kerülhet a kikapcsolásra. 

Ebben az esetben a visszakapcsolás feltétele az összes lejárt esedékességű követelés, kamat, felszólítási költség és egyéb költségek kiegyenlítése az MVM Next  felé, és a visszakapcsolási díj rendezése.

Kiemelten felhívjuk a figyelmet, hogy visszakapcsolás/bekapcsolás kizárólag abban az esetben lehetséges, ha – élet- és vagyonvédelmi okokból – ügyfelünk vagy nagykorú megbízottja/meghatalmazottja a munkavégzéskor a helyszínen tartózkodik, és biztosítja a visszakapcsolást végző szakember részére a mérőhely felülvizsgálatát.

A visszakapcsolási díj az illetékes áramhálózati engedélyes mindenkor érvényes díjszabása szerint fizetendő. 

Az áramhálózati elosztók internetes elérhetőségeit lent találja. Az Ön felhasználási helyén illetékes áramhálózati elosztót (elosztói engedélyest) a számla harmadik oldalának jobb felső sarkában tüntetjük fel.
 

Mi történik, ha kikapcsolás után sem egyenlítem ki a számlát?

Abban az esetben, ha a nyilvántartott teljes követelést ügyfelünk a kikapcsolástól számított 30 napon belül nem egyenlíti ki, az MVM Next az egyetemes szolgáltatási szerződést felmondja és a felhasználási helyet törli nyilvántartásából. 

A villamosenergia-szolgáltatás megszüntetésének következményeiért az MVM Next nem vállal felelősséget.
A kikapcsolást követően egy éven túl jelentkező ügyfelek a bekapcsolási feltételeket teljesítve, új felhasználóként nyújthatnak be igénybejelentést.

További részleteket az Egyetemes villamosenergia-szolgáltatói üzletszabályzat tartalmaz, mely megtalálható honlapunkon. 
 

Követeléskezelés

A lejárt számlatartozásokat az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. átadhatja követeléskezelési tevékenység céljából az EX-ID Zrt. részére. Az EX-ID Zrt. telefonon, sms-ben, felszólító levél útján, valamint személyesen keresi fel ügyfeleinket a számlatartozások rendezése végett. Az EX-ID Zrt. munkatársai minden esetben fényképes igazolvánnyal és meghatalmazással igazolják, hogy jogosultak a feladat elvégzésére. 
Kérés esetén az MVM Next ügyfélszolgálata is segít az EX-ID munkatársainak azonosításában.