Ugrás a tartalomra

Felhasználói elégedettségi felmérés

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: MEKH) előírásai alapján 2021. évtől kezdődően minden páratlan évben országos Felhasználói Elégedettségi Felmérés (FEF) zajlik a villamosenergia-ágazatban. A felmérés célja a lakossági felhasználók villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatos elégedettségének vizsgálata. A felmérés több csatornán és többféle formában a MEKH által kiadott szabályzat, ütemterv és kérdőív alapján történik.

A vizsgálatnak három típusa van:

1.) Alapfelmérés

A felhasználók személyes kérdőíves megkérdezését az Áramszolgáltató által megbízott külső kutató cég végzi. A kérdezőbiztosok otthonukban keresik fel az Áramszolgáltató ügyfeleit, a megkérdezéshez minden esetben szükséges az ügyfél hozzájárulása. A felmérés azokat a tevékenységeket vizsgálja, amelyek minden felhasználót érintenek:

  • villamosenergia-ellátás folyamatossága;
  • leolvasás, mérés;
  • ügyfélszolgálat;
  • tájékoztatás;
  • villamosenergia-ellátás minősége;
  • ár-érték arány,
  • környezet védelme;
  • számlázás;
  • szolgáltatóváltás.

A felmérés lebonyolításának ellenőrzése érdekében a MEKH által megbízott cég véletlenszerűen telefonon keresheti a kutatásban résztvevő ügyfeleinket.

2.) Kiegészítő felmérés

A kiegészítő felmérést az MEKH által megbízott cég végzi telefonon vagy elektronikus formában. Önnek lehetősége van ügyintézése során hozzájárulást adni a kutatásban való részvételhez. Ehhez ügyintéző kollégánknak rögzítenie kell telefonszámát és e-mail-címét.

A kutatás során a konkrét ügyintézéssel kapcsolatos elégedettségét mérik.


3.) Azonnali felmérés

A felmérés ezen típusát a Szolgáltató végzi közvetlenül az ügyintézés után, az ügyintézés befejező lépéseként. A MEKH által megadott kérdések közül egy kérdés megválaszolását kérjük Öntől. A vizsgálat témája a különféle ügyfélszolgálati csatornákkal való elégedettség. A kérdések az alábbi területek valamelyikére vonatkoznak:

  • ügyfélszolgálati iroda megközelíthetősége, nyitvatartási rendje, komfortja;
  • várakozási idő hossza;
  • ügyintézéssel való elégedettség;
  • ügyintézés gyorsasága, szakszerűsége, eredményessége;
  • telefonos ügyfélszolgálati ügyintézés gyorsasága;
  • online ügyfélszolgálaton az ügyintézés gyorsasága, kezelhetősége, információtartalma;
  • ügyfélszolgálati tevékenységgel való elégedettség;
  • ügyintézés gyorsasága, szakszerűsége, eredményessége.

Ez a felmérés 2023. egész évében zajlik.

Ezúton kérjük segítő közreműködésüket a felmérés teljesítésében. Együttműködésüket köszönjük.

A felméréssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztató :