Fontos információk bankkártyás fizetéshez
0001.01.01
2021. január 1-jétől Magyarországon online bankkártyás fizetéskor kötelező a kétfaktoros tranzakció-jóváhagyás. Az erős ügyfélhitelesítés célja a kártyával történő visszaélések megakadályozása.
Ezentúl bankkártyaadatainak megadása mellett a fizetést banki appon keresztül vagy SMS-kód megadásával kell hitelesítenie. A hitelesítési formákról bankja oldalán tud tájékozódni.
Miből áll az erős ügyfélhitelesítés?
Első lépés: a fizetési felületen adja meg bankkártyaadatait, vagy mentett kártyás fizetéshez válassza ki korábban már mentett bankkártyáját.
Második lépés: hagyja jóvá a tranzakciót banki appon keresztül vagy SMS-kód megadásával.
Amennyiben a hitelesítés sikeres volt, a tranzakció-jóváhagyás folyamatának végéhez ért.
Jó tudni!
- Megfelelően beállított azonosítás esetén is lehetséges, hogy manuálisan kell átlépnie banki alkalmazásába a tranzakció jóváhagyásához, noha ezt a fizetési felület vagy banki alkalmazása nem jelzi külön.
- A banki rendszer újdonságából fakadóan előfordulhatnak még fennakadások, kérjük, jelezze bankja felé, ha a fizetési folyamat a megfelelő hitelesítés és beállítás ellenére is meghiúsul.
Mit tegyek, ha nem tudom bankkártyával befizetni a számlámat?
Ha többszöri próbálkozás ellenére is sikertelen befizetésről szóló visszaigazolást kap, javasoljuk, hogy számláját átutalással egyenlítse ki.
Az átutalást egyszerűsítheti a megfelelő másodlagos azonosító használatával. Bankszámlaszám helyett megadható a gazszamla@mvm.hu vagy villanyszamla@mvm.hu.
További információkat az átutalásról itt talál:
Fizetési módokkal kapcsolatos további információkért látogasson el Gyakori kérdések oldalunkra.