Online ügyintézés - gyakran ismételt kérdések

0001.01.01

1. Ki használhatja az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon lévő online ügyfélszolgálatot?

Online ügyfélszolgálatunkat egyetemes szolgáltatási szerződéssel rendelkező lakossági és nem lakossági ügyfeleink vehetik igénybe, valamint azok a versenypiaci ügyfeleink, akiknek a számláján lévő Árszabás (Számlarészletező alatt található) MVM NEXT START vagy KKV TRANSFER.

2. Korábban a ker.mvmnext.hu oldalon található, csak áramügyintézést nyújtó online ügyfélszolgálatot használtam mint nem lakossági ügyfél. Mi a teendőm?

  • Ha Ön nem lakossági ügyfelünk az egyetemes szolgáltatásban, akkor az Ügyfélkapu használatával nem lakossági regisztrációra van szüksége az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálaton.
  • Ha van már lakossági regisztrációja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, kérjük, legközelebb Ügyfélkapuval lépjen be lakossági ügyfélként, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse a lakossági felhasználási hellyel, helyekkel. Ha Ön a nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.

Nem lakossági áramfogyasztóként az alábbi weboldalon találnak bővebb tájékoztatást.

3. Korábban az E.ON online ügyfélszolgálatát használtam, mint nem lakossági ügyfél. Mi a teendőm?

  • Ha Ön nem lakossági ügyfelünk az egyetemes szolgáltatásban, akkor az Ügyfélkapu használatával nem lakossági regisztrációra van szüksége az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálaton.
  • Ha van már lakossági regisztrációja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, kérjük, legközelebb Ügyfélkapuval lépjen be lakossági ügyfélként, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse a lakossági felhasználási hellyel, helyekkel. Ha Ön a nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.  

Nem lakossági ügyfeleink az alábbi weboldalon találnak bővebb tájékoztatást.

4. Eddig az mvmnext.hu/aram/Ugyfelszolgalat és/vagy mvmnext.hu/foldgaz/Ugyfelszolgalat régi online ügyfélszolgálatot használtam nem lakossági ügyfélként. Mi a teendőm?

  • Ha Ön nem lakossági ügyfelünk az egyetemes szolgáltatásban, akkor az Ügyfélkapu használatával nem lakossági regisztrációra van szüksége az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálaton.
  • Ha van már lakossági regisztrációja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, kérjük, legközelebb Ügyfélkapuval lépjen be lakossági ügyfélként, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse kezelhesse a lakossági felhasználási hellyel, helyekkel. Ha Ön a nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.

Nem lakossági ügyfeleink egyetemes szolgáltatási szerződéssel az alábbi weboldalon találnak bővebb tájékoztatást.

5. Jelenleg nem használom az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon lévő online ügyfélszolgálatot. Szeretném viszont online intézni a nem lakossági ügyeimet. Mit tegyek?

Ha Ön nem lakossági ügyfelünk az egyetemes szolgáltatásban, akkor az Ügyfélkapu használatával nem lakossági regisztrációra van szüksége az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálaton.

Nem lakossági ügyfeleink egyetemes szolgáltatási szerződéssel az alábbi weboldalon találnak bővebb tájékoztatást.

6. Mi az az Ügyfélkapu?

  • Az Ügyfélkapu segítségével a felhasználó biztonságosan kapcsolatba léphet az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
  • Az Ügyfélkapu használatának feltétele a regisztráció. Erre személyesen bármelyik kormányablakban, okmányirodában stb. vagy online is van lehetőség, az utóbbihoz elektronikus személyazonosító okmányra van szükség.
  • Az Ügyfélkapura a regisztráció ingyenes.

7. Mire szolgál a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ)?

  • A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, amely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé.
  • A KAÜ magába foglalja az ügyfélkapus jelszavas azonosítást, valamint a Kormány által kötelezően nyújtott személyazonosításokat.
  • A KAÜ az azonosításnál az igénylő által megadott azonosító adatok alapján az azonosítást is elvégzi, ha az azonosítási szolgáltató ezt lehetővé teszi, hiszen ezzel felgyorsítható az elektronikus ügyintézés. A közigazgatási szerv köteles biztosítani a KAÜ igénybevételével történő azonosítás elfogadását elektronikus ügyintézéskor.

8. Nincs Ügyfélkapu-regisztrációm. Miért van erre szükség?

Azért van szükség Ügyfélkapu-regisztrációra, mert nem lakossági ügyfélként csak így tudja használni az online ügyfélszolgálatot.

Az Ügyfélkapu segítségével tudjuk beazonosítani nem lakossági felhasználási helyeit, hogy azok automatikusan megjelenhessenek MVM-fiókjában, és kezelhesse őket.

9. Korábban már regisztráltam az MVM Next online ügyfélszolgálatra (e-mail-címmel, jelszóval) és lakossági ügyfélként használom a felületet. Nekem újra kell regisztrálnom?

Semmiképp ne regisztráljon újra! Meglévő regisztrációjával egy fiókból kezelheti lakossági és nem lakossági felhasználási helyeit. A belépés után a jobb felső sarokban kiválaszthatja lakossági vagy nem lakossági profilját. Amikor nem lakossági ügyet is szeretne intézni online, kérjük, hogy belépésnél Ügyfélkapuval azonosítsa magát.

10. Szeretnék regisztrálni az online ügyfélszolgálatra. A regisztrációs felületen 3 megnevezést látok, de nem tudom mit jelent a „Lakossági ügyfél”, a „Nem lakossági ügyfél” és a „Lakossági és nem lakossági ügyfél”? Melyiket válasszam?

  • Ön akkor válassza a Lakossági ügyfél irányt a regisztrációnál, ha csak lakossági felhasználási helyet szeretne az online ügyfélszolgálaton kezelni, nem lakossági felhasználási helye egyáltalán nincs, vagy azt most nem szeretné az MVM-fiókból elérni. Ügyfélkapus belépéssel bármikor elérheti nem lakossági felhasználási helyét is a későbbiekben. 
  • Ön a Nem lakossági ügyfél irányt válassza a regisztrációnál, ha csak nem lakossági felhasználási helyet szeretne az online ügyfélszolgálaton kezelni, mert lakossági felhasználási helye egyáltalán nincs, vagy azt most nem szeretné az MVM-fiókból kezelni. Ügyfélkapus belépéssel bármikor elérheti lakossági és nem lakossági felhasználási helyét egyaránt. Azon versenypiaci ügyfeleink is a nem lakossági irányt válasszák, akiknek a számláján lévő Árszabás (Számlarészletező alatt található) MVM NEXT START vagy KKV TRANSFER.
  • A Lakossági és nem lakossági ügyfél a helyes választás az Ön számára, ha MVM-fiókjából mindkettőt szeretné kezelni.

11. Adószámmal rendelkező nem lakossági ügyfél. Ez mit jelent?

Olyan jogalanyok, amelyeknek van magyarországi adószáma, jogosultak egyetemes (villamos energia vagy földgáz) szolgáltatásra, azonban nem minősülnek lakossági felhasználónak.

Ide tartozhatnak például a KKV-k és mikrovállalkozások, ha van adószámuk.

12. Adószámmal nem rendelkező nem lakossági ügyfél. Ez mit jelent?

Olyan jogalanyok, amelyeknek nincs magyarországi adószáma, jogosultak egyetemes (villamos energia vagy földgáz) szolgáltatásra, azonban nem minősülnek lakossági fogyasztónak.

Ide tartozhatnak például az adószám nélküli magánszemélyek, akik nem saját háztartásuk ellátását biztosítják ezért nem lakossági fogyasztók, de a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény szerint KKV vagy mikrovállalkozásnak minősülnek és így ennek ellenére egyetemes szolgáltatásra jogosultak.

13. Adószámos nem lakossági ügyfél vagyok. Mi a teendőm, hogy online intézhessem energiaügyeimet?

  • Szüksége van nem lakossági regisztrációra az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálatra.
  • Ha van már lakossági regisztrációja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, kérjük, legközelebb Ügyfélkapuval lépjen be lakossági ügyfélként, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse lakossági  és nem lakossági felhasználási helyeit.  Ha Ön nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.

14. Olyan nem lakossági ügyfél vagyok, akinek nincs adószáma. Mi a teendőm, hogy online intézhessem energiaügyeimet?

  • Szüksége van nem lakossági regisztrációra az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálatra.
  • Ha van már lakossági regisztrációja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, kérjük, legközelebb Ügyfélkapuval lépjen be lakossági ügyfélként, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse a lakossági eit és nem lakossági felhasználási helyeit.  Ha Ön nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.  
  • Az első belépés után ügyintézési jogosultságát a megfelelő dokumentum feltöltésével igazolnia kell, ezért Önt az Írásos ügyfélszolgálat megfelelő űrlapjára irányítjuk, hogy mielőbb megkezdhesse az ügyintézést.

15. Versenypiaci ügyfél vagyok, akinek a számláján lévő Árszabás (Számlarészletező alatt található) MVM NEXT START vagy KKV TRANSFER. Mi a teendőm, hogy online intézhessem energiaügyeimet?

  • Szüksége van nem lakossági regisztrációra az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálatra.
  • Ha van már lakossági regisztrációja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, kérjük, legközelebb Ügyfélkapuval lépjen be lakossági ügyfélként, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse lakossági és nem lakossági felhasználási helyeit. Ha Ön nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.

16. Mit jelent a belépési felületen az „Ügyfélkapuval lépek be” gomb? 

Lakossági és nem lakossági felhasználási helyeket is kezelő ügyfeleink meglévő regisztráció esetén Ügyfélkapuval belépve tudják ügyeiket intézni az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon.

17. Mi a különbség az Ügyfélkapuval lépek be és a Már van fiókom, belépek gombok között?

  • Ha Ön csak lakossági felhasználási helyeit kezeli az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat online ügyfélszolgálaton, elegendő, ha a Már van fiókom, belépek gombra kattint.
  • Ha Ön a nem lakossági energiaügyeit is szeretné az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon intézni, és lakossági felhasználóként már rendelkezik regisztrációval a felületre, kérjük, Ügyfélkapuval lépjen be, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse lakossági és nem lakossági felhasználási helyeit.  Ha Ön nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.    

18. Mi történik az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon, miután beléptem? Hogyan érem el a nem lakossági felhasználási helyemet? 

Ha Ön nem lakossági felhasználóként rendelkezik adószámmal:

  • Regisztráció vagy belépés után a fogyasztási helyet a Cégkapun, vagy a Rendelkezési nyilvántartásban megadott nyilatkozatai alapján találjuk meg. Az első Ügyfélkapus belépés vagy regisztráció után, a rendszer automatikusan felajánlja nem lakossági fogyasztási helyét, helyeit. A beazonosított nem lakossági felhasználási helyek, illetve a lakossági felhasználási helyek között, a jobb felső sarokban található Profillom menüpontban tud váltani.

Ha Ön korábban meghatalmazottként járt el a szolgáltató felé a meghatalmazó nem lakossági felhasználó nevében:

  • Ha az adóalany adott Önnek meghatalmazást a Cégkapun vagy a Rendelkezési nyilvántartáson (RNY) keresztül, akkor az Ügyfélkapus belépést követően Ön máris hozzáfér a meghatalmazó fogyasztási helyeihez.
  • Ha nincs hivatalos meghatalmazása kérjük egyeztessen az adóalannyal, hogy a Cégkapun vagy a Rendelkezési nyilvántartáson (RNY) keresztül adjon Önnek meghatalmazást az ügyintézéshez.

Ha Ön olyan nem lakossági felhasználó, aki nem rendelkezik adószámmal:

  • Szüksége van nem lakossági regisztrációra az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon található online ügyfélszolgálatra.
  • Ha van már lakossági regisztrációja az MVM Next online ügyfélszolgálatán, kérjük, legközelebb Ügyfélkapuval lépjen be lakossági ügyfélként, hogy az online ügyfélszolgálat megtalálhassa a nem lakossági felhasználási helyét, helyeit, és így egy fiókból kezelhesse lakossági és nem lakossági felhasználási helyeit.  Ha Ön nem lakossági ügyeit is szeretné online intézni, kérjük, mostantól mindig Ügyfélkapu segítségével lépjen be, hogy hozzáférjen mindkét típusú felhasználási helyéhez.  
  • Az első belépés után ügyintézési jogosultságát a megfelelő dokumentum feltöltésével igazolnia kell, ezért Önt az Írásos ügyfélszolgálat megfelelő űrlapjára irányítjuk, hogy mielőbb megkezdhesse az ügyintézést.    

19. Mi az a Rendelkezési nyilvántartás (RNY)?

A Rendelkezési Nyilvántartás az ügyfelek elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván és teszti megismerhetővé az arra jogosultak számára. További információ.

21. Nem tudok nem lakossági ügyfélként regisztrálni a felületre. Mit tegyek?

  • Kérjük, ellenőrizze, hogy Ön lakossági felhasználója-e már az MVM Next online ügyfélszolgálatának? Ha igen, kérjük, válassza a Belépés ügyfélkapuval lehetőséget, hogy nem lakossági felhasználási helyeit azonosítani tudjuk a belépés után.
  • Ha Ön még nem felhasználója az MVM Next online ügyfélszolgálatának, akkor Önnek nem lakossági regisztrációra van szüksége, kérjük, a regisztrációs folyamat során ezt az opciót válassza.
  • A regisztrációt követően, az első belépés után a nem lakossági felhasználási helyei megjelennek a felületen.

21. Ha Ügyfélkapuval lépek be, nem látom a lakossági felhasználási helyeimet, mit tegyek?

Kérjük, hívja munkanapokon 8 és 18 óra között a 06 1 9999 650 telefonszámot, ahol az online regisztrációban jártas munkatársaink fogadják hívását, egyeztetik Önnel az adatokat, és segítenek a kérdéses ügyek megoldásában.

22. Ügyfélkapuval léptem be az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat online ügyfélszolgálatra. Olyan felhasználási helyet is látok a nem lakossági profilomban, amelyet nem ismerek. Mit tegyek?

Kérjük, hívja munkanapokon 8 és 18 óra között a 06 1 9999 650 telefonszámot, ahol az online regisztrációban jártas munkatársaink fogadják hívását, egyeztetik Önnel az adatokat, és segítenek a kérdéses ügyek megoldásában.

23. Többféle céges meghatalmazásom is van, így több nem lakossági felhasználási helyet is látok az online ügyfélszolgálaton, nekem viszont nincs szükségem az összesre. Mit tegyek?

Kérjük, egyeztessen azzal az adóalannyal, aki Önnek korábban meghatalmazást adott a Cégkapun vagy a Rendelkezési nyilvántartáson (RNY) keresztül felhasználási helyének ügyintézésére. Jelezze felé, hogy ezt/ezeket a meghatalmazásokat vonja vissza. A visszavonást követően 24 órán belül már nem lesznek elérhetők az online ügyfélszolgálaton azok a felhasználási helyek, ahol a meghatalmazást visszavonták.

24. Én vagyok a cégtulajdonos. Nekem is szükségem van meghatalmazásra ahhoz, hogy az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon lévő online ügyfélszolgálaton elintézhessem a nem lakossági ügyeimet?

Az Ön eljárási jogosultságát a jogosultságkezelési ügynök segítségével ellenőrizzük. A jogosultságkezelési ügynök a cégadatlapok alapján aktuális információt ad arról, hogy Ön az adott cég esetén jelenleg jogosult-e ügyet intézni.

25. Korábban adtam már meghatalmazást a kollégámnak/könyvelőmnek a szolgáltató felé írásban, kell-e újra nyilatkoznom?

  • Kérjük, hogy a meghatalmazást Cégkapun vagy a Rendelkezési nyilvántartáson (RNY) keresztül adja a meghatalmazottnak. Ebben az esetben a meghatalmazott (mint természetes személy) az MVM Next online ügyfélszolgálatára belépve máris hozzáfér a meghatalmazó nem lakossági felhasználási helyeihez.
  • Az MVM Next online ügyfélszolgálat regisztrációjával, illetve a belépéssel kapcsolatos részleteket, teendőket feljebb tudja elolvasni.

26. Aki korábban intézte a céges ügyeimet már nem dolgozik a cégnél. Hogyan tudom visszavonni a meghatalmazását, hogy mostantól ne érje el az online ügyfélszolgálaton a céghez tartozó nem lakossági felhasználási helyeket?

Kérjük, vonja vissza a korábban kiadott meghatalmazást (meghatalmazásokat) a megfelelő felületen, ahol azt Ön megadta (Cégkapu vagy a Rendelkezési nyilvántartás, RNY). A visszavonást követően 24 órán belül már nem lesznek elérhetők az online ügyfélszolgálaton azok a nem lakossági felhasználási helyek, ahol a meghatalmazást visszavonták.

27. Korábban már kaptam meghatalmazást a Cégkapu segítségével, hogy a munkahelyem céges ügyeit intézhessem. Azt tudom ahhoz használni, hogy az MVM Next online ügyfélszolgálatán ügyet intézhessek?

Ha a meghatalmazás még érvényes, akkor Ön tud online ügyeket intézni az MVM Next online ügyfélszolgálatán a Meghatalmazó nem lakossági felhasználási helyére vonatkozóan. 

28. Korábban adtam meghatalmazást az Írásos ügyfélszolgálat használatával a munkatársamnak / könyvelőmnek az energiaügyek intézéséhez. Azt használhatja arra, hogy az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat oldalon lévő online ügyfélszolgálaton eljárjon?

  • Kérjük, hogy a meghatalmazást Cégkapun vagy a Rendelkezési nyilvántartáson (RNY) keresztül adja a meghatalmazottnak. Ebben az esetben a meghatalmazott (mint természetes személy) az MVM Next online ügyfélszolgálatára belépve máris hozzáfér a meghatalmazó nem lakossági felhasználási helyeihez.
  • Az MVM Next online ügyfélszolgálat regisztrációjával, illetve a belépéssel kapcsolatos részleteket, teendőket feljebb tudja elolvasni.

29. E-számlás vagyok, eddig nem csatolva kaptam az e-számlámat, most pdf-csatolmányként érkezett. Van teendőm emiatt?  

E-számlát használó, vagy e-számlára váltó nem lakossági ügyfeleink legkésőbb 2024. augusztus 1. után e-számlájukat e-mailben, pdf-csatolmányként kapják meg. Önnek ezzel kapcsolatban további teendője nincsen.

30. Hogyan készüljek fel az Ügyfélkapu megszűnésére?

2025. január 16-tól Ügyfélkapu helyett a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal – kétfaktoros azonosítással – jelentkezhetsz be az állami weboldalakon és alkalmazásokban.

A változásra azért van szükség, hogy még biztonságosabban intézhesd az ügyeidet, és segít megvédeni attól, hogy visszaélhessenek a személyazonosságoddal. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással ráadásul kényelmesebben, felhasználónév és jelszó nélkül, egy QR-kód beolvasásával jelentkezhetsz be az állami felületeken.

Még nincs Digitális Állampolgár mobilalkalmazásod?

Töltsd le az alkalmazást iOS vagy Android eszközödre, regisztrálj, és jelentkezz be ezentúl QR-kód beolvasásával.

(Ha már használod a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, az Ügyfélkapu megszűnése kapcsán nincs további teendőd.)

Nem szeretnél digitális állampolgár lenni, vagy nincs megfelelő okostelefonod?

Válts Ügyfélkapuról Ügyfélkapu+-ra, és jelentkezz be ezentúl kétfaktoros azonosítással!