MVM Ügyfélkapcsolati Kft.

0001.01.01

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. 73,23%-os tulajdoni részesedésű társasága a MVM Ügyfélkapcsolati Kft. 

Székhelye: 1081 Budapest, II. János Pál pápa tér 20.

A Társaság vezető tisztségviselőjének neve:

Pecznik János Zsolt

A Társaság főtevékenysége: 8220 '08 Telefoninformáció

 

Éves jelentés

0001.01.01

Szerződések

0001.01.01

Közérdekű adatok igénylése

0001.01.01

Közérdekű adatok igénylése: UK_compliance@mvm.hu

 

Az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. Antikorrupciós Politikája

0001.01.01

Az MVM Csoport meghatározó szereplője a magyar és regionális energiarendszernek, sikeres és versenyképes tevékenységével fontos szerepet vállal az ország és a régió energiastratégiai céljainak megvalósításában, valamint szakmai felkészültségével nagymértékben hozzájárul Magyarország és Közép-Kelet-Európa ellátásbiztonságához.

Az MVM Csoport tagjaként az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. (a továbbiakban: Társaság) elkötelezett a korrupció elleni küzdelemben, ezért kifejezetten tiltja és ellenzi a korrupció minden formáját, határozott lépéseket tesz annak megelőzése és megakadályozása érdekében, ezért MSZ ISO 37001:2019 Antikorrupciós Irányítási Rendszerek szabvány szerint működő irányítási rendszert (a továbbiakban: Antikorrupciós Irányítási Rendszer) alakít ki, tart fenn és fejleszt. 

Ezért a Társaság vezetése

  • megköveteli a korrupcióellenes jogszabályoknak és belső szabályozóknak való maradéktalan megfelelést;
  • rendszeresen felülvizsgálja a szervezetben és a tevékenységéhez kapcsolódó üzleti folyamataiban a korrupció kockázatát valamennyi korrupciós formára kiterjedően;
  • évente antikorrupciós célokat tűz ki, vizsgál felül, melyek elérése érdekében intézkedéseket hajt végre;
  • elkötelezett az Antikorrupciós Irányítási Rendszer követelményeinek teljesítéséért;
  • ösztönzi a jóhiszemű, illetve megalapozottan felmerülő aggályok bizalmas, megtorlástól való félelem nélküli kifejezését;
  • kommunikálja az Antikorrupciós Politikát a szervezeten belül és kívül is;
  • biztosítja az Antikorrupciós Irányítási Rendszer követelményeinek beépülését a szervezeti folyamatokba;
  • támogatja az antikorrupciós szervezeti kultúra kialakítását;
  • elkötelezett az Antikorrupciós Irányítási Rendszer folyamatos fejlesztése iránt.

 

A fentiek szellemében a Társaság vezetése lehetővé teszi és ösztönzi a korrupció kísérletének vagy gyanújának, illetve az Antikorrupciós Politika és az Antikorrupciós Irányítási Rendszer bármely megsértésének vagy hiányosságának jóhiszemű, illetve észszerű meggyőződésen alapuló (közvetlen vagy megfelelő harmadik félen keresztüli) – akár anonim módon történő – bejelentését az uk_compliance@mvm.hu e-mail címen. Az Antikorrupciós Irányítási Rendszer működtetéséért felelősséggel és hatáskörrel a Társaság compliance területért felelős megbízottja rendelkezik. Feladatainak végrehajtása során függetlenül jár el, tanácsadást és iránymutatást nyújt az Antikorrupciós Irányítási Rendszerrel kapcsolatban és a korrupcióval kapcsolatos kérdésekben. Felméri, és szükség szerint vizsgálja a bejelentett, feltárt vagy megalapozottan gyanítható korrupciós eseményeket, valamint az Antikorrupciós Politika és az Antikorrupciós Irányítási Rendszer bármely megsértését. A Társaság tartózkodik attól, hogy üzleti kapcsolatot létesítsen vagy tartson fenn olyan harmadik féllel, aki nem tartja be az Antikorrupciós Politikában foglaltakat.

Irányítási rendszer

0001.01.01

Az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. tanúsítványai:


ISO 9001 tanúsítvány – Minőségbiztosítási rendszer (MSZ EN ISO 9001:2015)

ISO 50001 tanúsítvány – Energiagazdálkodási rendszer (MSZ EN ISO 50001:2019)


Integrált irányítási politika

Az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. (továbbiakban: Társaság) az MSZ EN ISO 9001:2015 és MSZ EN ISO 50001:2019 szabványokon alapuló integrált irányítási rendszert (IIR) működtet, figyelembe véve a fogyasztói igényeket, a tulajdonosi elvárásokat, a jogszabályi követelményeket és a társadalmi felelősségvállalási elvárásokat.

Az IIR működtetésével a Társaság célja:

  • az ügyféligényeket és a megbízókat kielégítő, magas színvonalú ügyfélszolgálati tevékenység biztosítása,
  • költség- és energiahatékony, a környezetet a lehető legkevésbé terhelő, biztonságos, jól szabályozott működés megvalósítása,
  • az ügyfélkapcsolati tevékenységek folyamatos fejlesztése.

A Társaság a szolgáltatási színvonal és ügyfelei elégedettségének folyamatos növelése mellett, a fenntartható működés hosszú távú biztosítása érdekében követelményként kezeli a hatékony integrált irányítási rendszer működtetését. Ennek keretében kötelezettséget vállal az alábbiakra:

  • Az ügyfélközpontúságra, korszerű ügyfélélményre való törekvés mellett támogatja az innovatív, környezet- és energiatudatos működést az ügyfélkiszolgálásban, a belső működésben.
  • Döntéseiben és iránymutatásában szem előtt tartja a jogszabályi környezet előírásainak való megfelelést.
  • A fogyasztóielégedettség-mérések eredményeit és az ügyfélszolgálati tapasztalatokat figyelembe véve folyamatosan törekszik a minőségi ügyfélkiszolgálás biztosítására.
  • A belső környezet tekintetében törekszik a biztonságos és egészséges munkakörnyezet feltételeinek biztosítására.
  • A tevékenységei ellátásához szükséges energiaforrásokat a lehető leghatékonyabban használja fel, felhasználásait a rendelkezésre álló információk alapján méri, elemzi, és ennek alapján javítja energiateljesítményét.
  • Biztosítja a szükséges információt és erőforrást a kitűzött célok, energiagazdálkodási előirányzatok és fejlesztési elképzelések hatékony megvalósításához.
  • Támogatja az energiahatékony termékek és szolgáltatások beszerzését, az energiagazdálkodási teljesítményjavulást figyelembe vevő tervezési tevékenységeket, valamint az új technológiák, módszerek bevezetését az energiahatékonyság növelése és az alternatív energiaforrások alkalmazása érdekében.
  • Segíti a munkatársak energiatudatosságának folyamatos fejlesztését.
  • A cégcsoporton belüli megbízókkal, a külső partnerekkel és az energiaszektorban működő szereplőkkel való korszerű együttműködés érdekében törekszik a hatékony kommunikációra.

A vezetőség támogatja a képzési és önképzési törekvéseket, a munkatársi innovációt és a tudásmenedzsmentet egy olyan belső környezet és vállalati működéskultúra fenntartása érdekében, amelyben mindenki a szakmai tudásával, rendszerszemléletével, felelősségteljes hozzáállásával és kezdeményezéseivel a lehető legnagyobb mértékben tud hozzájárulni az MVM Csoport és ezen belül a Társaság céljainak eléréséhez.

Integritást sértő események bejelentése

0001.01.01

Az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény (Panasztörvény), továbbá a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvény, illetve a köztulajdonban álló gazdasági társaságok belső kontrollrendszeréről szóló 339/2019. (XII. 23.) kormányrendelet előírásainak megfelelve a szervezeti integritást sértő események, jogellenes cselekmények és mulasztások, valamint egyéb visszaélések és panaszok bejelentésének fogadására dedikált (ún. „Whistleblowing”) csatornákat tart fenn.

 

Szervezeti integritást sértő eseménynek minősül különösen, de nem kizárólagosan

  • az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. Etikai Kódexében foglalt rendelkezések megsértése,
  • az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. belső szabályozóinak megsértése szándékos vagy súlyosan gondatlan cselekmény, magatartás vagy mulasztás révén,
  • korrupció,
  • csalás,
  • visszaélés.

A bejelentővel szemben alapvető elvárás, hogy a bejelentést jóhiszeműen tegye meg, és minden általa ismert, releváns információt közöljön az eset megfelelő megítéléséhez és kivizsgálásához. Az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. biztosítja, hogy egyetlen bejelentőt se érjen hátrány, zaklatás vagy bármilyen egyéb retorzió vagy diszkrimináció annak következtében, hogy információt szolgáltat integritást sértő események gyanúja esetén, ugyanakkor a rosszhiszeműen tett hamis, valótlan bejelentés annak tartalmától függően jogi következményeket vonhat maga után. A bejelentőt akkor sem érheti hátrány, ha az általa jóhiszeműen tett bejelentés a vizsgálat során megalapozatlannak bizonyul.

A bejelentések eredményes vizsgálatához legalább az alábbi információk megadása szükséges:

  • az Etikai Kódex megsértése vagy egyéb szervezeti integritást sértő vétség miatt bepanaszolt személy beazonosításához alapvetően szükséges adatok;
  • a bejelentett szervezeti integritást sértő esemény, etikai vétség, szabályszegő magatartás, minél konkrétabb, részletesebb leírása (helyszín, időpont, cselekmény, érintett természetes vagy jogi személyek);
  • az eset bizonyítására alkalmas, a bejelentő rendelkezésére álló dokumentumok, információk, bizonyítási eszközök és/vagy azok fellelhetőségére vonatkozó adatok;
  • azon személyek megjelölése, akik tanúsíthatják vagy tudomással bírhatnak a bejelentett eseményről, cselekményről, annak körülményeiről,
  • a bejelentő nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy a bejelentést jóhiszeműen teszi meg.

 

A bejelentéseket a következő csatornákon lehet megtenni:

  • Központi, üzenetrögzítővel ellátott bejelentővonalon: +36 20 7378 0692
  • E-mailben uk_compliance@mvm.hu email címen
  • Postai úton vagy személyesen: MVM Ügyfélkapcsolati Kft. Compliance Funkció részére / felkeresésével (1081 Budapest, II. János Pál pápa tér 20.)

Amennyiben a bejelentés megtételére postai úton kerül sor, a bejelentést zárt borítékban kell megküldeni azzal, hogy azt el kell látni a következő felirattal: „Compliance Funkció részére – Integritást sértő esemény bejelentése”.

Az integritást sértő események bejelentésével kapcsolatos további tudnivalók:

  • az email fiók ellenőrzése napi szinten megtörténik,
  • az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. minden bejelentést megvizsgál,
  • lehetőség van anonim bejelentésre, azonban ebben az esetben is s szükséges, hogy az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. előtt legalább a bejelentő valamely elérhetősége (pl. e-mail-cím, postacím vagy postafiók cím) ismert legyen a vizsgálat hatékony lefolytatásának elősegítése, a további információadás és a visszacsatolás lehetőségének biztosítása céljából,
  • a bejelentő személye – amennyiben nem anonim bejelentésről van szó – harmadik személyek előtt nem fedhető fel sem a vizsgálat során, sem pedig azt követően (kivéve azt az esetet, ha a felfedést jogszabály írja elő),
  • a bejelentés bizalmas kezelése biztosított, a bejelentés tartalmára és a bejelentésben érintett személyre vonatkozó információkat – a bejelentésben érintett személy tájékoztatásán túl – az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. más szervezeti egységével vagy munkatársával kizárólag a bejelentés értékeléséhez, illetve a vizsgálat lefolytatásához feltétlenül szükséges mértékben oszthatják meg,
  • a bejelentések kivizsgálására az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. vonatkozó belső szabályzatának megfelelően kerül sor (MVM ÜK_SZAB-40 Az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. szervezeten belüli integritást sértő események kezelésének eljárásrendjére vonatkozó belső szabályzata).

 

Amennyiben a bejelentést

  • ugyanazon bejelentő ismételten, a korábbival azonos tárggyal, tartalommal tette meg;
  • nem a Panasztörvény szerint bejelentésre jogosult személy tette meg és a bejelentés az érdemi vizsgálathoz nem tartalmaz elégséges információt;
  • azonosíthatatlan bejelentő tette meg és a bejelentés az érdemi vizsgálathoz nem tartalmaz elégséges információt;
  • a közérdek vagy nyomós magánérdek a bejelentésben érintett természetes vagy jogi személy jogainak a bejelentés kivizsgálásából eredő korlátozásával nem állna arányban

a bejelentés érdemi kivizsgálása mellőzhető.

 

Az eljárás első lépéseként megvizsgálásra kerül, hogy a bejelentés alapján fennáll-e integritást sértő esemény gyanúja, és amennyiben igen, integritást sértő esemény érdemi vizsgálatára irányuló eljárás indul, mely vizsgálati jelentéssel zárul.

A bejelentő természetes személy a bejelentés megtételével az „Adatkezelési tájékoztató a bejelentésekhezcímű adatkezelési tájékoztatóban foglaltak alapján hozzájárul személyes adatainak a tájékoztatóban foglaltak szerinti kezeléséhez.

Amennyiben a bejelentés és a rendelkezésre álló információk szervezeti integritást veszélyeztető eseményre utalnak, az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. haladéktalanul megteszi a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a fentiekben hivatkozott jogszabályokban foglalt kötelezettségeinek maradéktalanul megfeleljen. Minden ilyen esetben a bejelentést tevő visszajelzést kap amennyiben a bejelentés névvel és elérhetőséggel ellátva érkezik.

Az MVM Ügyfélkapcsolati Kft. Adatkezelő kifejezetten felhívja a figyelmet arra, hogy a bejelentéssel érintett természetes személyek adatainak kezelésére irányadó adatkezelési tájékoztatást az Általános Adatkezelési Tájékoztató jelentkezők, munkavállalók, kölcsönzött munkavállalók, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatottak és vezető tisztségviselők, igazgatósági tagok és felügyelő bizottsági tagok részére című Adatkezelési Tájékoztatójában, különösen, de nem kizárólagosan a Tájékoztató 6. pontjában és 12. pontjának „Munkaviszonyból, illetve egyéb jogviszonyból eredő kötelezettségek (pl. etikai elvárások) megszegésének gyanúja esetén vizsgálat lefolytatása, kötelezettségszegés esetén jogkövetkezmények alkalmazása, munkáltatói/megbízói igények érvényesítése” és „Összeférhetetlenség kizárása gazdasági érdekeltség alapján, összeférhetetlenség gyanúja esetén vizsgálat lefolytatása, összeférhetetlenség megállapítása esetén jogkövetkezmények alkalmazása” célú adatkezelések soraiban adja meg a bejelentéssel érintett természetes személyek részére.

Az Adatkezelési tájékoztató a bejelentésekhez című adatkezelési tájékoztató a fenti körben az Adatkezelő részére bejelentést tévő természetes személyek személyes adatainak az Adatkezelő által az integritást sértő események kivizsgálása céljából történő személyes adatkezeléseire vonatkozik.

MVM EÉ Ügyfélkapcsolati Kft.

0001.01.01

Az MVM EÉ Ügyfélkapcsolati Kft. 2023. december 31. napjával beolvadt az MVM Ügyfélkapcsolati Kft.-be (székhelye: 1081 Budapest, II. János Pál pápa tér 20.; cégjegyzékszáma: 01-09-324580; adószáma: 26332392-2-44), melynek alapján 2024. január 1. napjával mint önálló jogi személy megszűnt és általános jogutódja az MVM Ügyfélkapcsolati Kft.