Átírás, költözés

0001.01.01

A felhasználóváltozást (például költözés, öröklés vagy bérbeadás esetén) kérjük, 15 napon belül jelezze nekünk, és kezdeményezzen átírást. Az alábbiakban megtalálja az átírás lépéseit és az ehhez szükséges dokumentumokat.

1. Első lépés

Az átírást kiköltözőként és beköltözőként egyaránt kezdeményezheti.

Töltse ki az átíráshoz szükséges nyomtatványokat – legalább kettőt, de esetenként többet is, ennek részleteit lásd a „Milyen dokumentumok szükségesek az átíráshoz?” résznél.

Aláírást követően szkennelje be, vagy fényképezze le őket a mobiljával, majd küldje el az ugyfelszolgalat@mvm.hu e-mail-címre. Az aláírt nyomtatványokat beküldheti postán is, az 1439 Budapest, Pf. 700-as címre.

Ezenkívül videós ügyfélszolgálatunkon és személyesen is kezdeményezheti az átírást.

Jó tudni: az átírást kényelmesen és díjmentesen intézheti online, a https://e-bejelento.gov.hu, illetve a https://magyarorszag.hu oldalon keresztül is.


Milyen dokumentumok szükségesek az átíráshoz lakossági ügyfél esetén?

Beköltözőként vagy kiköltözőként az alábbi nyomtatványok szükségesek:

Kötelezően kitöltendő nyomtatványok

+További nyomtatvány a fentiek mellett, amennyiben az Ön esetében szükséges:

Elhalálozás esetén az alábbi nyomtatványok szükségesek:

Kötelezően kitöltendő nyomtatványok

 

+További nyomtatvány a fentiek mellett, amennyiben az Ön esetében szükséges:

Az ingatlanhasználat jogcímét igazoló dokumentumokat (pl. tulajdoni lap, hozzájáruló nyilatkozat szerződéskötéshez) szükség esetén bekérhetjük Öntől.


Milyen dokumentumok szükségesek az átíráshoz nem lakossági ügyfél esetén?

Beköltözőként vagy kiköltözőként az alábbi nyomtatványok szükségesek:

Kötelezően kitöltendő nyomtatványok

Társasházak esetében:

 

+További nyomtatvány a fentiek mellett, amennyiben az Ön esetében szükséges:

 

Elhalálozás esetén az alábbi nyomtatványok szükségesek:

Kötelezően kitöltendő nyomtatványok

Társasházak esetében:

 

+További nyomtatvány a fentiek mellett, amennyiben az Ön esetében szükséges:

Az ingatlanhasználat jogcímét igazoló dokumentumokat (pl. tulajdoni lap, hozzájáruló nyilatkozat szerződéskötéshez) szükség esetén bekérhetjük Öntől.

2.  Második lépés

A dokumentumok beérkezését követően elvégezzük rendszereinkben az átírást. A szerződés létrejöttét a szerződés 1 aláírt példányának megküldésével igazoljuk vissza, mely már az Ön példánya, így nem kell aláírnia és visszaküldenie.

Hasznos információk az átíráshoz

Az átadáskor rögzített mérőállásról egy végelszámoló számla készül, melynek összege a kiköltöző ügyfelet terheli.

 

  

Kitöltendő dokumentumok

0001.01.01

További dokumentumok, tájékoztatók

0001.01.01