Tájékoztatás ügyfeleink részére

0001.01.01

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. elektronikus ügyintézés biztosítására kötelezett szolgáltató.

Ez azt jelenti, hogy az egyetemes földgáz, illetve villamosenergia-szolgáltatás szerződéses ügyei intézhetők e-ügyintézéssel, illetve az alábbi szervezetek elektronikus ügyintézésre kötelesek:

a)    az ügyfélként eljáró

aa) gazdálkodó szervezet,

ab) állam,

ac) önkormányzat,

ad) költségvetési szerv,

ae) ügyész,

af) jegyző,

ag) köztestület,

ah) az ac)–ag) alpontok hatálya alá nem tartozó egyéb közigazgatási hatóság, valamint

b)    az ügyfél jogi képviselője.

 

Kérjük, az alábbiakra ügyeljen ügyintézéskor:

  • Olvassa el az online ügyfélszolgálat felületen, hogy az adott ügy intézéséhez milyen dokumentumok szükségesek, és csatolja azokat.
  • Töltse ki a rendelkezési nyilvántartásokat, mielőtt elindítja az ügyet (kapcsolati vagy szervezeti rendelkezés és/vagy meghatalmazás) a rendelkezési nyilvántartás oldalon.
  • Győződjön meg róla, hogy Ön a szerződő fél, tehát a saját nevében intézkedik, vagy Ön a rendelkezési nyilvántartásban meghatalmazott, illetve képviseleti joggal rendelkező személy, mert csak ezekben az esetekben intézhet ügyet.

A választ a rendelkezési nyilvántartás alapján küldjük, azonban e-mail és postai küldemény címzésekor mindig az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-vel fennálló szerződésben szereplő címet használjuk.
Az ügyeket ügytípustól függően részben azonnal elintézzük, részben pedig ügyintézőink folyamatosan dolgozzák fel a megkereséseket.


Elektronikus azonosítás

Elektronikus ügyintézés megkezdésekor az azonosítás a KAÜ – Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáshoz csatlakozva történik.

Elektronikus azonosítás nélkül elektronikus ügyintézésre csak akkor van lehetőség, ha az adott ügyintézés vagy nyilatkozat megtétele nem igényelné személyazonosító adat megadását nem elektronikus ügyintézés esetén sem.

Minden más esetben kizárólag elektronikus azonosítást követően lehet elektronikusan ügyet intézni! 

 

Az ügyfélszolgálat elérhetőségei:

  • Hivatali Kapu: saját Hivatali Kapuval rendelkező szervezeteknek az MVMNEXT címzést kell használniuk, ha ügyfélként földgáz vagy áramszolgáltatással kapcsolatos ügyet szeretnének intézni. 

 

Adatkezelési tájékoztatónkat itt érheti el:

www.mvmnext.hu/adatvedelem

 

Üzemszünet, üzemzavar esetére kialakított eljárásrend:

Ha üzemszünet vagy üzemzavar lép fel, arról ügyfeleinket e-ügyintézés felületünkön tájékoztatjuk. Az üzemszünet ideje alatt ügyfélszolgálatunk bármely egyéb csatornáján lehet ügyintézést kezdeményezni. Üzemszünet alatt az Ügyfélkapu helyett az értesítési címként megjelölt e-mail-címre vagy levelezési címre küldjük el a választ, a kért tájékoztatást.

A Személyre szabható Ügyintézési Felületen itt érheti el az elektronikusan intézhető ügyeink felsorolását, leírását.

Elektronikus ügyintézés megkezdésekor az azonosítás a KAÜ – Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáshoz csatlakozva történik.
Az elektronikus ügyintézés igénybevételéért nem számítunk fel külön díjat.

Tájékoztatás automatikus döntéshozatali eljárásról:

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. automatikus döntéshozatali eljárást alkalmaz.


Az elektronikus aláírás és bélyegző használatáról

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban Eüitv.) nevesített ügyekben az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. – mint elektronikus ügyintézésre kötelezett szerv – a keletkezett elektronikus okiratokat hitelesítés céljából elektronikus aláírással és/vagy elektronikus bélyegzővel látja el.

Elektronikus Aláírási és Bélyegzési Szabályzatunkat, valamint az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-nél elektronikus aláírással feljogosított személyek adatait itt tekintheti meg.


Másolatkészítési Szabályzatunkat itt tekintheti meg.